[TIPS]Penggunaan vector dalam photoshop

on Dec 19, 2011

yow!


Entry nie nak cite pasal photoshop pulak. Tau tak photoshop tu ape? Kalau tak tau sile tengok kat SINI . Rasa-rasanya antara software yg paling best untuk edit gambar mmg photoshop la kot . Sebab macam-macam bole jadi . Tapi GIMP pn bole tahan jugak. Free pulak tu. Aku mesti ke photoshop jugak. Sebab da biasa kot . GIMP tak berapa nak ngam la . kalau emergency je gune . sebab download GIMP kejap q;

Untuk sape-sape yang dah ade bende photoshop nie sile la mencube ye, tuk yg takde lagi tu nie aku sediakan link tuk download. --> Download Installer or Portable

Sekarang nie cite pasal vector pulak . Vector nie ape ? Aku pn tak tau vector nie ape dan kenape name die vector . Hahaha . Nie hasil dari wiki apa itu vector --> WIKI .

Vector yang aku maksud kan nie mmg bermanfaat la and agak stylo jugak untuk photoshop . Aku rasa bende nie tuk yg kurang mahir dalam mencorak kot or yang takde idea . Contohnye orang cam aku . Aku mmg xkreatif la bab2 graphic nie . So gune je la vector . Vector hiasan je kot . haha .

Tapi still cool wei :D . Jom tengok vector yg aku maksud kan nie .

Example:







Cool kan . Banyak lagi vector2 nie . Korang search je kat google . Macam aku suke vector by DragonArtz . Sebab design deorg cool . hee .

Tgk la website dragonartz nie . OLD and NEW.
Pandai-pandai la korang pilih design mane yang sesuai dengan ape yg korg nak.

Nie contoh yang aku penah buat.


Good Luck ye!

5 comments:

Post a Comment